CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, March 11, 2009

bole percayer ker??

Asslamualaikum..

kat myspace,aku dh lamer perasan psl "nak duit banyak??jom tgk penyata maybank2u saya!!"..tak pon.."sape nak rm453,753 dlm masa 7 bulan?jom tgk sini" yg telah dipostkan oleh org yg samer kat buletin board.

aku tak terpk pon nk tgk..tapi dah bosan sgt,so aku tgk rrr..aku rs mcm tak logik jer.ader ke org bole dpt duit sng2 camtu jer tanpa ader usaha..kalo camtu,sumer org tak yah keje nk menanggung idop kat dunia ni..join je mende alah nih.aku pon tak yah bersusah payah n menghabiskan duit aku n famili blaja smpi ke peringkat universiti utk mendapatkan segulung ijazah demi maser dpn yg cerah..

bagik aku,aku mmg tak percayer mende nih..tapi depend rr pader seseorang kalo diorang rs mende ni mmg menjadi kenyataan..korang klik sendiri laaa kat cni http://www.aurakekayaan.com/ n tny pader diri sendiri samer ader ia btol2 benar atau tidak..

tapi kalo yg ini aku percayer rrr..tak yah nk mempertikaikan nyer,aku yakin sgt2..buat renungan dan pedoman kiter bersamer..



خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها
lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya

1-وجه جميل1:wajah yang cantik

2- فلوس بالملاين2:duit yang banyak

3- صحة قوية3:kesihatan yang baik

4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita

5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية5:tidur yang nenyak tanpa ganguan

سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف؟؟؟؟؟

senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.

قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :

kata nabi saw

من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه
siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa
yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat


بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في
dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat

أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة
dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak


بلغ عن الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آية
sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat

0 comments: