CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 3, 2009

fikiran n perasaan berkecamuk...


assalamualaikum..




aku br abeh cuti pertengahan sem seminggu.skrg tgh memaksa otak utk bekerja balik.takde yg menarik wkt cuti tuh.tak kuar memaner dgn member.kuar dgn nana jer.aku berkesempatan laa bwk kete kancil aku tuh time cuti.mcm bese rrr,aku still takut2 nak bwk.aku tak prnh lagik bwk kete tuh berseorangan,mak tak bgk.nana suruh aku ambik dier kat komuter pon mak suruh ayah aku ikut.sblm cuti tuh aku ader gak pk nk bwk kete tu dgn aimee tp tak kesampaian..isk2..


smpi kl jer,aku suruh abg lang ambik aku.dh aku kol umah,takde yg angkat.tepon atoi lgk tak boleh diharap.sakit ati jer aku time tuh.aku tido kat umah abg lang mlm tuh.esk nyer balik kampong.aku tau mmg mak nk balik kg ari sbt tuh tapi tak sangka smpi ari isnin.ader 3 kenduri kawen kat kampong.pastu tak balik kjg dl,trs berjln ke kg dr rumah abg lang.terpaksa pnjm bj kurung kak lang dl.selebihnyer suruh mak bwk dr umah..


kampong,bgk aku tak seronok pon.kalo org kater kat kampong tuh aman ke,damai ker,aku tak peduli.yg aku tau,aku tak suker balik kampong.bkn nyer aku nk kater aku ni org bndr,tak men kampong2 ni.tapi aku tak beberape selesa dok saner.bg aku takde yg best pon.yg len aku tak kesah sgt cume yg tak tahan nyer bile nk tido.mmg tak selesa lgsg.pastu jamban lak kat luar.takde lampu,blkg tuh semak.cuber kalo aku sakit perut mlm2 buta tuh,tak ke cuak nk gi.



lgpon dulu2 aku ader pengalaman yg menyakitkan.aku prnh kene gigit dgn aper ntah kat ketiak aku ni.bapak sakit.aku time tuh tgh tido,terjaga pon sbb sakit tuh laa.mmg sakit,tak bole nk digmbrkan betapa sakit nyer aku time tuh.tapi aku tahan je rr.aku ni jenis yg selagik bole tahan,aku tahan.mls nk bsg2.tetibe kecoh jap coz angah kene gigit dgn lipan,trs bwk gi hosp.time tu mmg cuak giler.aku pk aku pon kene gigit gak tapi aku tak bgtau sesaper pon.aku hanya mampu berdoa menanti ms2 terakhir aku..tapi smpi skrg aku idop..kihkih..smpi skrg menjadi tanda tny aper yg menyebabkan aku rs sakit sgt time tuh.pelik sungguh..


bile dok umah,klu tak tensen mmg tak sah.ader je yg membuatkan aku tensen n membuatkan aku nk blk utm cepat.bile dh smpi utm,pon rs tensen gak..sememangnyer otak aku ni mmg serabut abeh..huhu..


aku balik ke utm ari ahad,bas kol 6 ptg.tu pon nsb bek still ader tiket.aku bli sementara aku tunggu abg lang jemput aku kat pudu.ni atoi rr ni.bkn nk ckp wal2 tak bole bwk kete tu lgk.kalo tak aku dh bli wal2 tiket balik ke johor time aku bli tiket balik ke kl.


smlm kak ina msg aku.mmg terkezut aku bc msg dier.die nk pnjm 1000.dah kompom2 rr aku tak bgk.giler aper nk bgk.hutang yg dulu pon tak byr2 lagik,pst nk pnjm lagik.dl beria kater nk byr bln 8,pst tangguh bln 11,pastu tangguh lagik nk byr bln 4.tetibe msg nk pnjm 10o0 lak.pelik aku.atoi tak bgk dier duit ker smpi nk kene pnjm2 kat aku.aku igt die mntk kat aku jer,rupenyer dier mntk kat nana gak.dpt tau bile nana ym aku tny psl pnjm duit tuh laa.kompius aku.kalo aku dh keje bole rr gak aku consider nk tolong tapi aku msh blaja lagik.aku pon guner duit sndr jer,takde pon mntk duit kat sesape.


bgk aku selagi aku bole uruskan hal sndr,aku buat.takde nk harapkan n susahkan org len.kirenyer aku ni berpijak kat kaki sendiri laa..hihi..

0 comments: